Consumentenmarketing voor A-merk

augustus 7, 2011 § Een reactie plaatsen

Bloemenbureau Holland gaat van start als het bureau voor consumentenmarketing in de sierteeltsector. Waarom hebben we zoiets alleen voor bloemen en planten, vraag ik mij af. Nederland Bloeit zou omgeturnd moeten worden voor de consumentenmarketing van ons A-merk: de Nederlandse Boer en Tuinder. Dus alle sectoren samen, met een meerjarenplan en groot budget, maar wel zo dat elke sector of zelfs elke regio zijn producten kan promoten. Kijk naar Heineken, Bavaria, Grolsch, Campina, Beemsterkaas en Mona, allemaal Hollandse merken met een geweldige uitstraling! Hebben de consumenten al gehoord van VION of Plukon? Waarom hebben we in het vlees geen echte A-merken met Nederlandse veehouders voorop de verpakking? Natuurlijk reclame en advertenties kosten veel geld, maar slimme publiciteit kan daarbij helpen. Denk daarbij ook aan de inzet van de sociale media, zoals Twitter en Facebook. Slimme marketing met gezond boerenverstand kan, zolang we maar eerlijk en authentiek blijven richting het grote publiek. Laat de consumenten meekijken waar ons voedsel geproduceerd wordt; pas “meekijklandbouw” letterlijk toe op de labels en via internet. Maak de afzender/producent zichtbaar binnen heldere ketens per sector en zet onze Nederlandse Boer en Tuinder weer op de (menu)kaart!

Advertenties

Getagd: , , ,

GEEF EEN REACTIE

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Wat is dit?

Je leest nu Consumentenmarketing voor A-merk voor Boerenlog.

Meta

%d bloggers liken dit: